close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פרסום בפייסבוק

מערכת שורשכז שבט, תשפא09/02/2021

פרסום בפייסבוק הפך להיות הכרחי לגבי כל עסק שהוא...

תגיות:
צילום: pexels

בין אם אתה מוכר נעליים, סוכריות, או תסריטים – יש לך מקום בפייסבוק. מר וגברת פייסבוק מקבלים את כל מי שרוצה למכור משהו כדרך הפלטפורמה, כל עוד לא מדובר בדבר מה שעומד כנגד התקנון והחוקים של בית משפחת פייסבוק. בין אם מדובר בעסק גדול, בין אם מדובר בעסק קטן – בין אם מדובר בסבתא בת 102 שרוקמת מעילים, ורוצה להתחיל לקדם אותם כדרך פרסום בפייסבוק – ניתן בהחלט להתחיל וליצור מודעה, ולראות מה הולך.

אלא, שזה לא נגמר כאן.

צילום: pexels
זה לא מספיק פשוט ללחוץ על "בוסט", על להציף את הפוסט הספציפי בדף העסקי למיליוני אנשים – ולחשוב שזה מספיק, שזהו זה, וכעת זה הולך להצליח. זה יכול להצליח, אין סיבה שלא. אך פרסום בפייסבוק מגיע עם מטרות עסקיות מסוימות, עם מודעות להגשמתן, עם הבנה של צעד אחר צעד – מה בעצם עושים כאן, למי מכוונים – מהו המסר השיווקי. על כן, כאשר יוצרים מודעה, יש התייחסות גדולה וגבוהה מאוד עבור השאלה – מה אנחנו למעשה עושים כאן, מה אנחנו רוצים להביא לעולם, מה אנחנו משלחים? על כן, כאשר יודעים זאת, כל הקו העיצובי של הקמפיין נהיה לפתע ברור.

ניתן לדוגמה לדעת, שיש רעיון עיקרי – והרעיון הוא לאפשר לאנשים להרוויח יותר כסף, כדרך פעולה מסוימת שהם עושים בעסק שלהם, אולי דרך השקעה בשיווק שלהם, נגיד. מה שאנחנו נעשה, באם אנחנו נדע זאת – אנחנו נוכל להתחיל ולייצר מכתבי מכירה, הנקראים גם קופירייטינג – כדי להתחיל ולקדם את האג'נדה שלנו, את הדבר שאנחנו רוצים להביא לעולם ולשלח. כל הכתיבה, כל הרעיונות, יהיו מרוכזים סביב רעיון אחד – וכך גם הקריאייטיב – שזה הכינוי לגרפיקה שעושים בה שימוש. דבר שאולי יכול להיות מוערך גם במשרד פרסום ירדן דיגיטל.

 

רעיון מוביל ליצירה

זה מעט כמו ליצור מוזיקה – הרי לא בוחרים תווים באקראיות, הם כפופים, או מסמלים רעיון מוזיקלי מסוים – איזשהי רוח חיה שזורמת בין התיבות המוזיקליות. כך גם בקמפיין – יש מטרה אחת ויחידה, המושתת על רעיון אחד ויחיד – במקרה זה – לעזור לאנשים להרוויח יותר כסף דרך השקעה בשיווק שלהם – כך שכל שאנחנו מכינים ומייצרים, זה כדי לאפשר להם לעשות את זה. ואחרי שבאמת הקפדנו וראינו כי על זה אנחנו מכוונים, ויצרנו פיסות תוכן שהן באמת מקדמות את האג'נדה באופן שלם – נוכל לעקוב, האם הקהל שלנו מקבלים את זה. בשלב זה, אנחנו יודעים כמובן מי הקהל שלנו – כי אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להביא לעולם, על כן אנחנו יודעים מי זה העולם שאנחנו רוצים להביא את זה עבורו – הקהל הספציפי שלנו.

כאשר שוקלים את כפתור "הבוסטר", ובמקום לעבור ולבדוק איך מתבוננים בלוח המודעות של פלטפורמת הפרסום בפייסבוק, אנחנו יכולים לראות כל מיני פרטים מורחבים על הדמוגרפיה שלנו, כמו גם לכוון אליה מלכתחילה. בין אם זה אומר לבטל את הופעת המודעות בחלקים מסוים מהפלטפורמה – כמו לדוגמה, שלא יופיעו ב-"כתבות", שלא לצורך, אם לא נדמה לנו שזה יעיל להשקיע בחלק הזה את תקציב הפרסום – וכן הלאה. כמו גם, להגדיר את כל המאפיינים שנדמים לנו רלוונטיים, כשאנחנו מפרסמים לקהל, וכן הלאה – ופשוט – לראות כיצד זה מתקבל, כיצד העולם מקבל – את ששילחנו לו.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה